Meteen naar de inhoud

De resultaten, verslag onderzoek methode tds-bosch

Na de training van ongeveer een jaar met dyslectische leerlingen, blijkt uit het onderzoek van tds-bosch het aantal verkeerde toepassing van de spelling- en grammaticaregels sterk af te nemen namelijk 65%:

Lees het volledige verslag: https://doi.org/10.5281/zenodo.13763006

In de toepassing van de spellingregels van groep 3 is een afname van 59.2% zichtbaar.

In de toepassing van de spelling- en grammatica regels van leerjaar 4 is een afname van 76.9% te zien.

In de toepassing van de spelling- en grammaticaregels van de leerjaren 5, 6, 7, 8 is een afname van verkeerde toepassing te zien van 61%

Na het volgen van de methode zijn alfabet letters geautomatiseerd, de veranderingen die een letter of woord ondergaat door de plaats in de zin, is getraind en structuur van de zin is duidelijk.

De leessnelheid verbetert en het begrip verbetert. De leerling weet direct wat er staat, neemt de informatie op.

De verbeterde leesvaardigheid leidt in 29% van de gevallen tot een hoger schoolniveau.